Det som hände

Ja jag har ju sagt sen i tisdags att berätta vad som egentligen hände på min första fylla så jag får väl ta och göra det!
Det började med att jag och Lovisa åkte till bredäng för att köpa dricka. När vi gjort det bestämde vi med gino att vi skulle träffa han i skolan runt halv 8 för att tillsammans gå till örby och träffa alla andra. Så jag och Lovisa satte oss på bussen mot skolan och där öppnade jag en cider och drack upp halva så att hon skulle kunna blanda ut vodkan med den för att vi inte hunnit köpa läsk. När vi gick av bussen böjade hon dricka och när vi satt i skolan runt kvart över 7 var hon redan klar med den.. Jag hade ingen aning om att hon druckit så snabbt. Och redan då hade även jag druckit upp alla mina cider så vi båda var fulla redan när klockan var kvart över 7.. Sen kommer Anes,Mose,Abdi och Fabian till skolan när jag och Lovisa ska röra oss mot bussen för att träffa Gino där istället. Jag skulle gå och kissa bakom ett träd och Lovisa följde med , sen skulle vi vidare mot bussen , så går vi 30 meter och Lovisa ramlar ihop på vägen. Vi alla hjälper henne upp sen går vi och sätter oss vid busshållsplatsen. Då kommer även Gino och William. När vi snart ska på bussen är Lovisa helt borta och reagerar inte när man försöker prata med henne , eller jo hon mumlade lite och sa åt oss att låta henne vila lite. Jag bestämmer mig för att ta av henne hennes klackskor och sätta på henne ett par vanliga skor så hon har någon chans att gå. När bussen kommer sätter vi henne på ett säte och hon sitter lutad mot mig och mår verkligen inte bra! När vi ska av bussen spyr hon på mig och sen lägger hon sig på trottoaren vid busshållsplatsen. Då kommer det två vuxna som hjälper oss och frågar hur det är med henne. Jag och Gino sitter vis Lovisas huvud och tar hand om henne. Och sen ringer jag mina föräldrar och ber dom hämta oss. Lovisa ligger i mitt knä i bilen och jag mår dåligt över att se min bästa vän helt utslagen och nu reagerar hon inte på något!. Mamma ringer hem till Lovisa och berättar hur det är så vi åker till Lovisa och hennes mamma ringer ambulansen. Jag får panik när Lovisa inte reagerar på tilltal och börjar gråta som bara den! Och det gick inte att sluta. Det kändes som att allt var mitt fel eftersom jag inte såg att hon drack all den där spriten på så kort tid. Tillslut kommer ambulansen och dom kör in henne i ambulansen. Och jag e så jäkla orolig över att något ännu hemskare ska hända! Men tillslut ringer hennes mamma och säger att det är okej med Lovisa och då blir jag lite lugnare. Men den kvällen var den värsta i hela mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Var inte du nykterist :O :) ?

2009-06-14 @ 23:25:45
URL: http://blondinenochbrunetten.blogg.se/
Postat av: Ida

Dagen jag slutade 9an skulle bli min första fylla!

2009-06-15 @ 17:55:33
URL: http://aabsolutidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0