Today it was F R I I I - D A G

.. Och jag suger på engelska bara så ni vet.

Idag var det tråkig skola som vanligt , men det gick bra faktiskt förutom på matten när jag får skäll av läraren ett antal gånger matteprovet går inte bra och Gino och Lovisa beställer pizza från min mobil!
Det kom aldrig nån pizza som tur var.
Efter skolan skulle jag och Lovisa gå på bio så jag beställer biljetter , När jag och Lovisa kommer till Liljeholmen ser vi hur några blattetjejer står och skriker åt mina kompisar , jag går fram och kramar dom och inget mer med det .. trodde jag.. Jag ser hur mina kompisar går därifrån och blattarna följer efter , efter ett tag ser jag hur blattarna kommer tillbaka och skrattar och grejer och sen pekar dom på mig och Lovisa men vi hoppar på tuben.
Det visar sig att dom där äckliga människorna hade hoppat på min kompis och slagit och sparkat i hennes mage.
Och vet ni varför ? ´Dom påstår att hon hade gett dom "blickar" . Och ! om en människa kollar lite på en , har man anledning att som ett gäng gå fram till 2 andra tjejer och börja tjaffsa sen misshandla henne ? Förlåt för att jag kallar dom blattar och äckliga men i det här fallet var dom äckliga inte undra på att man har fördommar?

Iallafall så kom vi fram till bion och vi kollade på filmen den var jätte bra och jag började gråta , pinsamma jag !
Men jag och Lovisa gjorde bort oss som vanligt , när hennes mamma berättar att hennes canser har spridit sig ( i filmen alltså ) Sitter jag och Lovisa och asgarvar och vi kan verkligen inte sluta. Menmen kan man förvänta sig något annat?

Puss&Kram
Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0