Onsdag

Hellu .
Jag går rakt på sak ,
Idag när jag satt på bussen på väg till skolan efter att jag varit hos tandläkaren såg jag i Metro tror jag de va
att postens VD får lika mycket i lön som 45 brevbärare .
Så jag börjar läsa och fyfan vad arg jag blev , vet ni hur mycket han får ?
900 000 Svenska kronor ! Nästan en hel miljon bara  för att sitta på sin sköna lilla stol och säga åt folk vad dom ska göra.
Är det rättvist ? Inte det minsta .
Tänk alla stackars brevbärare som får springa runt och dela ut post dagarna långa som vi ändå klagar på nångång för att vi har fått fel post , Dom får alltså 20 000 om dom har tur , vissa har mindre och andra mer säker .
Men hallå vart är vi på väg egentligen ? En gubbe som sitter på arslet och inte gör ett skit får 900 000 !
 
      Gubbfan                                 Hans månadslön


Mer om dagen kommer senare
Puss&Kram
Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0